torsdag 9 juli 2009

praktik, och en ida som mördare!


absolut happy

idag fick jag och ida sluta tidigare, för att byta tid imorgon. så idag började vi vid halv 11, och när jag kom till resturangen så skulle alla andra börja lite innan 11, så jag hade ingenting att göra, så jag gick typ bara runt och tittade runt på vad man kunde göra, vilket inte var mycket. men sen kom amanda, så vi började göra iordning för öppning, ida var i affären och jag hade första dagen i resturangen! men det var helt okej att vara där, fast det var väldigt lite folk så det vi gjorde var att diska, prata, dricka kaffe och äta godis, men det var ju skönt med lite slappdag.
sen fick jag ju sluta vid 5, så jag och ida lånade två cyklar och åkte till köpingsvik och handlade på ica, vi storhandlade faktiskt! haha! för skulle vi köpt allt det där i lilla affären på campingen skulle vi nog bli ruinerade. det var ju skönt att få sig en liten cykeltur, och fy vilken dålig kondition jag har, usch det måste jag göra något åt.
sen när vi kom hem så tittade vi på prison break, och sen så gick vi och duschade! och när vi duschade (det är båsduschar) så tog jag duschen och sprutade över vatten på ida, så gav hon igen så vi hade ett litet vattenkrig i duschen, haha!
sen stack jag under min fot in till hennes dusch och så sa hon att det var en tjej på andra sidan henne som stack in sin fot i idas dusch med, och det var faktsikt inte min, så när hon sa det så försvann den foten, haha så det kanske var någon som smög på henne och var på väg in till henne, underifrån! ;o

vädret är into skoj, det regnar ju typ hela tiden, eller nja kanske bara lite imorse, men ändå. dte är mulet det är det iaf, och jenna, efter min erfarenhet av spöregn, nu när jag varit med om det. så var det ett spöregn idag med, i säkert 2 minuter! och det studsade även denna gång.
och för alla er inte som fattar varför jag säger att det spöregnar hela tiden till jenna så är det för att varje gång det regnar så tycker jag att det är spöregn och det tycker inte jenna, för det ska studsa i marken om det är spöregn (vilket jag jämt tycker att det gör, men det kanske det inte gjorde, eftersom att jag har sett det studsa mycket nu, jag erkänner min missbedömning)

igår, när vi skulle sova så visade ida sin mörka sida. det var en natt spindel som surrade vid hennes vägg, så hon slog antagligen till den och träffade en vinge så att den inte kunde flyga. så hon tog upp en påse och sa åt den att hoppa ner i den, och jag vet att det inte låter så hemskt, men nu kommer det hon sa till den när den var nere i påsen;
- nu ska jag kväva dig din stackare!!!
så mosar hon påsen, och sen öppnar hon den;
- nu är den helt moooos!!!!!
det var kul igår, men jag kommer inte ihåg alla ditaljer så nu får ni näja er med en kanske inte så jätte kul story, men trust me, det var sjukt kul!

nu har idas nummer slutat att fungera, inte okej! /;

Inga kommentarer: