tisdag 7 juli 2009

på öland!

SPÖREGN!!!!! (jenna, det var verkligen spöregn denna gången)

lite från ölandsbron!


jag i kalmar!

idapida och jordgubbsburken!

okej, nu är vi framme, eller rättare sagt vi kom fram igår, vid halv 6. resan gick sjukt segt, men det gick bra ändå.
när vi kom fram fick vi pizza, gott värre! sen så visade elin oss runt, hon har förövrigt gått på våran skola, och nollade oss. haha!
idag var första praktik dagen och jag och ida var i affären, snacka om dyra priser, tpy 45 kr för en sketen tandborste. sen efter praktiken var vi så trötta så vi sov en timma, och när jag vaknade trodde jag att det var morgon, men klockan var tydligen bara fem. så det var ju tur det.
det åskade och regande massor igår så jag och ida var inne i elins stuga med jane, och jag skojar inte, hade sjukt ont i magen när vi gick därifrån, skrattade så sjukt mycket! jane gjorde ett husdjur åt elin av en toarulle, det låter inte så kul men det var kul iaf.
skönt är det iaf att det är sköna människor här, och inte torrbollar! för det var något som både jag och ida var lite rädda för, eller att vi skulle sitta själv och spela yatzy hela dagarna i våran ytterst lilla stuga som är ca 11-12 kvm stor, hm..?!
dessutom så har vi alla möjliga djur i stugan, spindlar, tusenffotingar osv. inte direkt städad stuga! men vi dör inte, tur att ingen av oss är rädda för spindlar..
åskade även lite idag med + regn, men jag hoppas verkligen att det blir liiite finare väder snart! eftersom att det stod på löpsedlarna att nu kommer "ryssvärmen"? haha!

igår var det även ett dödsfall utanför campingen, det var en motorcykelolycka och mannen dog, och det var precis vid vägen utanför, så om ni läst det i tidningarna, så var det alltså där jag är. bara sp att ni vet liksom... var jag är... om ni nu saknar mig, vilket jag tror att ni gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha jag hoppas verkligen att det var ett riktigt spöregn så du fått uppleva det iaf en gång i ditt liv ;) / Jenna