torsdag 12 november 2009

let's go!


har inte haft någon lust att skriva direkt, men jag kan skriva ett inlägg idag.
Idag var det trippelbollsdagen, och det var väl helt okej. roligare än jag trott att vi i klassen skulle ha, men det var ju bra det.
Fattar inte att jag alltid blir så aggressiv på plan när jag spelar innebandy, fast jag är inte lika hemsk som alla killar (förutom den stackaren som blev jagad av mig.)
Igår var det min absoluta otursdag, det började med att jag försov mig 45 minuter, så jag fick stressa på morgonen, och då när jag gör det går hela dagen åt pipan. Så jag misshandlade vårat smörpaket, kastade en "klutt" på bordet och typ hällde ut massor smulor från brödet. - YES, en bra start?!
I skolan var det bara segt, sista lektionen tappade jag verkligen humöret, så jag fattade ingenting av vad det var vi gjorde och ville typ bara skrika och be alla dra åt....... jaa! ni fattar vart jag var på g att komma.
Men, sen var det lugnt ett tag, jag och jenna var hemma, åt och vid sju träffade vi Linn vid kina för att åka till skolan. Jag och linn skrev ett kanon brev till praktiken (haha, vissa meningar var väl bättre än andra!). Sen var dte dags för nollningsfilmen som var kanon kul, och den vart gjord av lappen! Så jag ger honom en stor applåd för den.
Efter den så skrev jag och linn klart på vårat brev. Och sen var det dags att åka hem. Jag skjutsade jenna på cykeln och när vi ska göra förbi ett gupp kör jag in i trottoaren och allt går i slowmotion! Jag säger typ: ojojojoj!!!
Jenna kliver av och jag faller med cykeln, och jag rullade runt på marken och landade tillslut under cykeln och ASgarvar!
En stund senare så fortsätter vår hemfärd och jag ska kolla bakåt men jag tappar balansen och nästan flyger över styret när jag leder min cykel?! HM! lyckat där.
MEN det är inte stopp där, ånej. Jag och jenna var nästan hemma, och då..... trampar jag snett och nästan ramlar igen!
Man skulle ju kunna tro att jag ramlade i trappan också när vi var på väg upp till lägenheten, men nej faktiskt inte. rätt otroligt va?!

Idag har jag vart duktig, jag var med och spelade innebandy, vollyboll och basket. När jag kom hem så städade jag, (dammsög, dammade OCH skurade golven) och nu har jag även tvättat och lagat mat. Jag är allt en riktig fixare, så sen ska jag bada. mycket skönt! Dock vet jag inte när.. men troligvis efter halvåtta hos mig...! det får man inte missa. men nu ska jag in på fejjan en stund, sen är det dags för tvättstugan.

Inga kommentarer: