tisdag 24 november 2009

vaccination = döden



idag har jag tagit svininfluensa vaccinet, först var jag väldigt lugn under dagen och inte ett dugg nervös. men när vi väl hade slutat och skulle gå ner började jag bli nervös. jag tänkte för mig själv att jag ska ta det lugnt, jag ska inte flippa ur, och jag ska inte gråta idag.. det är ju bara en spruta?

men mina planer slutade dock inte så lyckligt. ånej, jag blev nervös när jag kom in i rummet och såg att tre stycken kunde vaccinera sig samtidigt och att det bara var typ emellan. Då började nervositeten komma. Sen sa tanten åt mig att sitta ner och att det skulle gå jätte snabbt. jag sa att jag var väldigt rädd för nålar, och jag hann knappt börja säga det förens jag såg en hel korg med sprutor och då började mina ögon fyllas av tårar. Så rann den första tåren och hon klappade mig på axeln, och då började jag svettas av nervositeten och tänkte: HÅLL DIG LUGN!!!!
Men, det gick inte, när hon höll i sprutan och jag fick ta av mig tröjan började jag stortjuta. när jag säger stortjuta så gjorde jag verkligen det.
Men det var inte stopp där, det blev värre när paniken kom när hon kom fram med sprutan! då kan vi kalla det verkligen tjuta som ett barn med krokodiltårar! jag tjöt som bara den. då kom barbro och gav mig en kram och tanten tog sprutan. Sen tjöt jag lite till och fick ett glas vatten. Sen när det var över kom barbro med gosedjur som jag skulle titta på. Men då hade jag slutat tjuta.
Sen fick vi gå... herregud...!
det är ingen ide att jag försöker vara tapper, jag misslyckas ändå, jag är för rädd!!!
Och jag fick inget bamse klistermärke heller.... =( det hade nog hjälpt..!

nu är jag glad att det är över. Nu blir det att fortsätta plugga..!
Jag och jenna är snart klara med projektarbetsuppsatsen, det känns sjukt skönt!
Nu ska jag bara plugga på tyskan, vi har ju tyska prov nästa vecka, och det känns inte så bra.. idag hade vi också filosofiprov, och det var väldigt flumma frågor, så får se hur det går...

Inga kommentarer: