onsdag 20 januari 2010

kroppsmålning, någon?


okej, nu har jag exakt 19 minuter på mig att skriva detta inlägg. Inte för att det kommer ta så lång tid, men ändå. För om 19 minuter kommer säsongens första avsnitt av andra avenyn, som jag har längtat!
Trodde att jag och Jenna skulle missa halv åtta hos mig idag, men som tur var inte! (tvn styr våra liv). Vi var nämligen på skolan till sju idag, vi var ju inte klara med vårat estet arbete, så vi får hetsa klart det på fredag på vår sista stund. Limmet till limpistolen (jag tycker att det är ett hemskt namn på en limgrej, skjuta någon med lim? man skulle säkert dö eftersom att det torkar suuuuper fort) var helt slut.. ILLA! vi som verkligen behövde det.... så jenna skrev en lapp till yvonne så vi får hoppas på det bästa till på fredag. annars (!) kommer vi inte kunna ställa ut vårat konstvärk! Och det vill väl ingen missa, det kommer dessutom att komma bilder på hela prosessen när jag lagt in bilderna på datorn.. när jag nu orkar göra det. trots att det inte är ansträngande så har jag inte gjort det än! ajabaja!

Idag på psykologin hade vi väldigt kul, jag och Natalie är normala tonåringar (eller har varit). Hon har tänkt på döden och haft dödsångest och jag är hypokodriker med ett hemskt humör. ja, två äkta tonåringar. Helst av allt ska man ha det jag och Natalite har TILLSAMMANS, tänk er den personen.. ohoj! (kunde varit jag, jag var ju lite mer: allt eller inget)

Ja, det var lite personligt med i det här inlägget!
Men då kan jag passa på att berätta att jag gjorde hemmagjorda hamburgare till min kära familj idag (familjen i vadstena), men var tvungen att ringa mamma för de bästa tipsen! Blev helt ok faktiskt, men det kan inte bli perfekt första gången!

Haha, kom på en sak! När jag och jenna skulle in till studiestödet var skolan låst och jag skulle knacka på fönstret så att någon kunde komma och öppna. jag sprang i snön (tur att jag hade mina stövlar) knackade på fönstret och det jag får till gensvar av en av våra lärare är tummen upp (?). Jag står kvar och han fortsätter att snacka med Clara.
Så fortsätter det de närmsta minutrarna, jag står utanför fönstret som en förfryst padda och hoppas på att dom ska öppna, sen går jag iväg och kommer inte och öppnar. Nej, det fick den haltande Clara göra, han fattade inte vinken med att jag stod utanför i en snödriva och pekade på dörren.. hm?
Vi kom in iallafall och tyckte att det varf rätt kul ändå.

Håller dessutom på att halka ihjäl mig här i vadstena, kan dom ploga på vägen eller!!! Skotta trottoarkanten, vad som helst! jag kommer slå ihjäl mig, jag behöver verkligen sånna taggar under fötterna som oldies har! hur svårt är dte inte för gamlingar och handikappade (Clara) att ta sig fram? och jag kommer definitivt att vara handikappad efter den här vintern så som jag halkar omkring, plus att jag nästan gick ner i split när jag skulle gå över en as stor snövall här om dagen.. kändes som om mina ben skulle slitas isär (aningens överdrivet det sista, men det kunde hänt!)

målade dessutom ner mig med färg när vi jobbade med estetgrejen, där av titeln, jag erbjuder inga såna tjänster! sorry alla som hade hoppats på att jag skulle göra det, det skulle se väldigt illa ut, mest för er skull!

Nu ska jag titta på andra avenyn, see ya!

Inga kommentarer: