torsdag 14 januari 2010

let me tell you one time...

okej idag på tyskan så skulle fabbe vinkla persiennerna för att vi skulle se på film, och då sger han;
f: vad är det för jävla offer!?
(jag döv som vanligt, fattar inget och svarar)
m: Vadå våffel?
Fabbe och jenna börjar garva åt mig, och så säger vår tyska lärare,
b: Ja, vad är det för våffla som suttit där! hehe!
då börjar jag emd garva eftersom att jag alltid är så döv och inte hör ett dugg!
sen börjar diskussionen om att alla är sugna på våfflor med olika tillbehör.

Resterande delen av dagen har varit väldigt flum, svenskan var väldigt flamsig från min och jennas sida. men det brukar den vara när den är sist på dagen.
Vi hade ett litet samanbrott idag när vi åt middag med, men det ska vi väl inte ta och skriva ut! kan bli lite fel.. ;)

nu blir dte att försöka plugga lite filosofi, men det går inget vidare, jag har bara gått igenom två och det är åtta.. dom jag gått igenom är Hegel (men jag tror han heter helle), hegel var en tysk nationalist som levde 1770-1831, han skrev böcker och tyckte att allt var logiskt! yes, det var ungefär så... sen kanske jag ska lära mig något mer, kan vara bra om jag kommer ihåg hans namn till att börja med...? eller? ;D

Jag längtar till helgen, allt kan hända!

Inga kommentarer: