fredag 3 december 2010

Sliten, det är inget emot vad jag kommer vara efter julen.

Jag längtar efter julen, jag längtar efter all ledighet.. eller, vilken ledighet?
Min enda ledighet är över nyår, visst jag kanske inte jobbar julafton, men jag jobbar däremot alla andra dagar runt, och jag ska plugga de dagar som jag är ledig. Eftersom att jag ska göra om tentan måste jag prioritera plugget istället för vänner, segt men sant.
Jag är dessutom redan stressad över uppsatsen och litteraturseminarierna som vi ska ha eftersom att jag vet att jag måste plugga till tentorna så jag slipper sitta dag ut och dag in med dem.
Idag plöjde jag halva boken som vi ska ha litteraturseminarium på nu på onsdag. Desto fortare jag blir klar med den, desto fortare kan jag skriva uppsatsen och sen kan jag fokusera på de andra böckerna som jag ska läsa. Jag måste läsa en bok som vi ska ha till tentan som jag gjorde lite "snabbt" när jag varf stressad över att jag inte skulle hinna, så jag ska väl ta mig igenom den så att jag får bättre koll på den.

Men nu har jag tänkt att jag ska koppla bort lite skola och ha en lugn och skön hemma kväll framför tvn, får väl se hur det går. Det är inte lätt att koppla av.
Men jag ska försöka ta det lugnt, dags att bli av med all stress för en dag.

Blir att sova tidigt ikväll dessutom, men innan ska jag nog se idol och mysa by my self. Funderar också på att gå och köpa chips.
Kan dessutom tipsa om att lyssna på Ola Lustigs jul låt, haha. Skrattade något fruktansvärt, rolig låt det där. precis min humor, lite "snuskhumor"

Inga kommentarer: