torsdag 22 oktober 2009

invecklade relationer i Vadstena.


Vad har vi för relationer i Vadstena egentligen? Jo, nu ska jag berätta om relationerna, sen min nya relation till en person. (detta kan bli invecklat och kan framstå som lite förvirrande)
1. Sabina och Fabian är ett gift par med barnet hilding.
2. Jennifer och Fabian är också gifta(!) sedan tidigare.
3. Jenna och Fabian är särbos.
4. Marie (jag) och lappen är snart gifta!
5. nu kommer min nya relation in i bilden. Det börjar med att jag och jenna har svenska med A-klassen. Jag sitter och kastar sudd på fabian, efter lektionen säger AC (vår svenska lärare) till mig; blir du lite till dig när du är med en kille i klassen?
Marie: jaaaa...
väntar en sekund innan jag igen skriker till fabian som dock inte hör;
- FÅR JAG CHANS PÅ DIG!????

jenna säger åt mig; skriv en lapp
jag; nej, spring och fråga chans åt mig! SPRIIIING!!!
Jenna springer, och kommer tillbaka med ett leende, jag har alltså en ny pojkvän!

I korridoren gömmer jag mig för min nya kärlek fabian, och han säger; hej älskling!
Då hör lappen det och säger; men marie är min!
jag; du har inte friat än!
lappen,; jag gör det klockan 2!
(dock hade den varit 2 redan så vi skulle ta det på natten ist)

Senare samma dag; en annan rast.
Fabian pratar med mig, och Sabina förstår att fabian har skaffat en älskarinna (jag) så hon skriker; SKA DU HA EN ÄLSKARINNA SKA JAG MED HA EN ÄLSKARE!!! MARKUS!
markus ser rädd ut och svara lite darrigt; jaaaa......??
6. sabina har en älskare och det är markus.
7. markus erkänner sin attraktion till fabian och dom blir också ett älskarpar.

jag vet, det är invecklat men det är Vadstena.
Detta är nu de gällande förhållandena nu! =) CIAO!

Inga kommentarer: