tisdag 13 oktober 2009

tisdag med Torsten.


Den hör dagen har varit mycket intressant, först hade vi PA lektion, men vi behöver inte vara med på dom lektionerna, men då hade jag och jenna möte med annelie så vi gick upp ändå.
Efter det hade vi geografi, och då blev det totalt kaos! herregud, förstår inte att lärarna inte kan prata med varandra? varför kan dom inte informera varandra om vad de bestämmer sig för? jag blir bara så sur på det här.
Men jag fick allt klart för mig, vi får ha med oss anteckningar på historian, men inte på bosses eller anders ämne på fredag. och anders ämne har ändrats från muntligt till skriftligt, men det är okej eftersom att han ska till läkaren, så det tänker jag inte klaga på.
Eller, jag tänker inte klaga på något av det för jag var ganska lugn idag, jag ville inte klaga utan bara så den rätta informationen. men jag förstår att alla andra blev arga, eftersom att det är 3 dagar innan provet, och nu kommer det fram att dom inte får ha med sig anteckningar. plus att det dom gjorde i fredags verkade helt onödigt att göra, dom hade inte ens fått en kommentar om det var rätt eller inte. jag menar vi ska plugga in det vi har skrivit, tänk om det är fel då? - men det sa bosse att det troligtvis inte var någon som hade gjort..
Men tänk om..
ja, strunt samma det där orkar jag inte tänka på mera nu, det räcker att jag pluggat hela dagen. Först jobbade jag och jenna med projektarbetet, sen så började med geografin, historian och samhällen, sen efter det var jag duktig och tog tag i både tyska och spanska glosorna. så idag har jag verkligen legat i, så det är tummen upp för det!
Jag och jenna har fått en helt underbart söt inneboende, och det är stinas katt Torsten! Han är underbar, dock är han helt galen, han springer runt, klättrar i allt plus att han försöker attackera mig, han ligger under mitt drapperi och väntar tills jag går förbi, och sen så kommer han och attackerar mig och jag blir lika rädd varje gång. men han är ju för sööööt! dock attackerar han inte jenna, så det är ju lite skumt.. hm?! vad har jag gjort?

nja, nu blir det att fundera lite mer på mina och färsens planer. ska nog fila på det, och nus ka jag titta på tv. ciao!

Inga kommentarer: