onsdag 22 april 2009

chips mannen!


rolig dag jag har framför mig, och rolig dag i skolan. haha, tror ni på det eller? nae, så är det inte vilket fall.
dagen började med att jag skulle söka om mary queen of scots, ja, det gick väl sådär. visste inte vem det var, men fick kopiera en bok av sten så nu är det något mer klart, och dessutom hör det till det var har prov om imorn, så nu kommer jag att komma ihåg det! =)
sen hade vi... nej jag skoja bara om det där innan det var nog andra lektionen, för jag kom på det hemska att vi hade oförberett prov på svenskan som troligtvis var den första, jajjemän! här går vi på hårt på oss elever! och jag är inte så bra på det där med förkortningar, och inte på sånna saker som man kan säga jag vet inte ens vad det heter, men jag kan förklara... talesätt kanske det heter..? när man säger att man... hm.. kommer inte på något, men att jag gör något ex med buller och bång?! sånt är det jag menar iaf fast det fanns väldigt många och jag ba; va?
men det gick nog bättre än förra året, haha då gick det ju sämst.
sen hade vi ris, och då var vi dubbelklass, och då kommer vi aldrig någonstans, herregud. alltid är det någon som ska fårga något (visst om man inte förstår) men sen ska det bli en diskussion och/eller så hinner han inte svara klart innan någon ropar; vadå? jag lyssnade inte!
ja, då är det bara att börja om igen, haha!
sen var det lunch, och sen hade vi ris igen och då fick han gå igenom allt om provet och så bad jag honom att skriva exempalfrågor som kan komma imorn (mest för att dom ska komma, ifall han gör provet idag så tänker han, ja men den frågan var ju bra ändå) så jag skrev upp dom! haha! man vet ju aldrig, då har jag lärt mig en fråga utantill. eller så byter man typ ut ett ord och så kanske det är en fårga!!! hah!! jag är en smart tjej jag!

sen skulle vi ha engelska men sten kom aldrig(?) och vi var inte många som väntade heller, så när vi kom in hade dom andra redan börjat med det som vi skulle gjort, ja för dom hade mött sten i trappan och han hade sagt till dom vad dom skulle göra, men det var ingen som sa det till oss.. hm..?
sen var det idrott, och jag avr med! och då var det någon från Worldclass som ringde om något gymkort, som jag inte hade vunnit (först fattade jag ingenting, men sen kom jag ihåg att caroline hade lagt ner en sån en gång när vi skulle äta pizza) så nu vill dom att jag ska komma och provträna, hur jag nu ska ha tid med det.. får väl bli på sommarlovet? haha!
sen efter idrotten så gick vi till östenssons för att handla pommes, ja då skulle jag ha chips, jajjemän! man måste ju hålla igång med pluggandet. men iaf så bestämde jag mig jätte fort vilka jag skulle ha, det brukar ta jätte lång tid annars.
Ja, men självklart(!) så är dom högst upp! och jag når inte! och jag ber jenna som inte heller når, men hon skulle gjort det om on hoppade, men då hade nog hyllan vippat.
så; jag ser mig desperat runt efter någon, och jag ser en man som står vid frysdisken, så jag går fram till honom och säger; ursäkta!
men han hörde mig inte, och han börjar gå, så jag rusar efter honom och tar sakta upp min arm för "peta på axel" postition, och säger högt och desperat; URSÄKTA!
och han vänder sig om och så fårgar jag om han kan ta ner mina chips, och det gjorde han, och jag vart jätte glad! men han nådde heller knappt, så ni kanske förstår hur högt upp dom var, och jag var bara tvungen att ha dom!

Inga kommentarer: