torsdag 2 april 2009

igår kväll var inte min svenska på topp!


igår när jag skulle gå och sova, sså pratade jag inte så bra svenska! min svenska kunskaper har nog glömts bort nu när jag varit borta, eller... så har jag aldrig varit så bra i det ändå..! men det här tyckte jenna varje fall var ganska kul så jag tänkte förmedla det till er också, för jag får till det ganska bra ibland med mina ord;

Jag hade redan berättat för jenna en gång innan om hur lustigt det är när trosor som är från samma affär, storlek och samma sort kan vara olika storlekar för att de är olika färger? det förstår inte jag riktigt, först så tog jag på mig dom som sitter bäst, (jag skulle ha dom på mig också hela tiden) sen hittade jag dom gröna, och dom är bra ett litet tag, men sen så blir dom förstora. samma är det med dom oranga (om man skriver så?) men dom är iaf värst det är som om det är "häng" på dom?! haha!
varje fall så sitter de svarta bäst och nu är det skit samma med det, jag vet att det handlade om dom iaf då jag skulle säga att de typ "skär in" ja, ni vet.... och då råkade jag säga att dom var köttätande, vilket jenna tyckte var oerhört kul, och jag tyckte det med efter ett tag när jag hade tänkt igenom min mening som jag just sagt med "kött ätande trosor" haha! jaa, det var iaf ganska kul då.

nästa grej jag sa var; borsta av mig fötterna, jag menar självklart inte att jag ska borsta dom så mycket att de typ faller av, utan att jag ska borsta av mig om fötterna för att det var smutsigt på vårat golv..! haha, men vad fel det kan bli när jag pratar.. men det kan bli kul också, för man kan alltid tro att jag menar något annat.

jaa, det var en ganska smart slutsats jag drog där?


nu kommer jag till det som jag lovat att berätta om mördartrappan!

ja nu är det helt klart att det är en mördar trappa! jag rullade inte ner för hela idag (tack gode gud för det) men jag höll på att göra det!! haha! jag gled liksom med ena foten och höll på att falla, men jag gjorde det inte.. men ni skulle sätt det var väääldgit nära!!! haha!
sen berättade jag för tormod om att jag tror att jag kommer att slå ihjäl mig under dagen eftersom att han vet hur klumpig jag är, men han sa att det var nog ddet ända som skulle hända med den där trappan, att det var som ett slags "test" som jga klarat av och inte kommer att rulla ner för trappan.. men jag tror (trodde) att det bara var en av svårighetsgraderna och att snart kommer det bli värre.
men som tur var så blev det aldrig värre, jag har inte rullat nerför där än, men jag ska inte säga för mycket, jag har ju ikväll på mig med, fast inte mördar trappan utan en annan.
efter det nästan fallet i trappan, så höll tormod på att ramla, han snubblade idag igen.. tur att det inte bara är jag som är klantig!

just det, vi skulle gå igenom några...hm.. kommer inte ihåg vad det heter?! sånna som man har på sig för att inte skita ner sig, inte förkläden utan typ dressar? skitsamma kommer inte komma på vad det heter.. men det ser ut som en overall! haha! det heter väl overall?
WHAT EVER!!! vi skulle gå igenom sånna iaf, och dom är vita..
så vi skulle kolla om de var hela, för då skulle de sparas annars kastas.
det var ganska kul faktiskt för de som var hela skulle vi vika, och jag är inte duktig på det! så jag visade för tormod hur jag vek en och han började as garva, det var skoj. Sen så hittade han en som någon hade ritat en vääldigt liten snopp på, då sa han; det kanske är hans storlek!
HAHA, jaaa jag menar, hur ofta hör man en vuxen man säga så? haha!
jag började varje fall gap skratta! vi har haft så många roliga stunder de här tre dagarna. himla kul har jag haft på kurs avdelningen, om man bortser från jobb... haha!

Inga kommentarer: