onsdag 23 september 2009

och när..?

längtar efter vintern, och julen. mys. <3


nu när jag satt och pluggade på mina glosor i tyska så kom jag fram till en sak; när ska jag ha användning för ordet kälke?! hur många gånger kommer jag i mitt liv säga meningar med kälke i? jag har inget svar på det, men det kanske det är någon annan som har, så säg. å andra sidan så kanske jag kommer att öppna en affär i tyskland där jag bara kommer att sälja kälkar, så då kan det ju iofs vara bra. hur troligt det nu låter, men det kan inträffa. någongång..?
jag måste komma igång med städning och sånt, för annars kommer jag få ett måste imorn, men just nu känns det verkligen som ett "måste", och då vill man verkligen inte städa. jag har plockat undan lite, diskat och nästan packat väskan som jag ska ha med mig hem på fredag. och när jag gjorde det, insåg jag att jag batra släpat kläderna fram och tillbaka i onödan, kunde lika gärna lämnat dom hemma så det inte skulla bli så mycket den här veckan, men icke! jag ska ju självklart ha med mig allt hit och sen tillbaka igen, plus min smutstvätt. hm, smart marie. men det är väl för mycket begärt att tänka lite extra innan man gör något? ja.
varjefall så måste jag göra såhär nu, och så måste jag ha med mig min dator eftersom att jag ska köpa en i-pod i helgen, hhi. den nya, med kamera! varför den nu har en kamera? men om jag nu ska ha en ny, så måste jag väl ändå köpa den nyaste?! okej, det där lät konstigt, men jag menar;om jag nu äntligen ska köpa en, så måste jag ha den nyaste för att jag inte ska ångra mig sen! haha, nu fick jag allt till det bra, jag är duktigt på förklaringar idag.

ska kanske berätta om mina smartsaker idag;
vi hade tyska, och så frågade våran tyskalärare om några ord (hon menade om dom kom från substantiv, verb eller liknande, don't remember and what ever) och jag svarade TYSKLAND! ofta man gör det liksom?! haha, fabian tyckte iaf att det var lite kul för han skratta. och det var fler som gjorde.. hm..

den andra saken var inte jag, och det var judith som stod för den, haha. sjukt kul, men jag orkar inte förklara, men det är iaf en hoppande och skriakande råtta som heter albert? ujuj, det var sjukt kul.

idag har klassen vart jätte trött, men vi hade en del roliga stunder, haha. oojoj, vi har det bra ibland. och nej, jag blev aldrig galen p.g.a att vi fick vänta en halvtimma på markus idag, jag och jenna behövde inte gå, eftersom att vi redan har lämnat in det han skulle prata om, så det var ju bra det! =)
ikväll blir det idol + te =)

Inga kommentarer: