fredag 20 mars 2009

fredag, i min ensamhet

ska jag klippa kort igen eller hur ska jag göra med mitt hår???? :D
tidig morgon var det, gick upp kvart över 6 och började jobba kvart i 7 med even. Det kändes som om jag var helt död ända fram till klockan 1 då jag vart pigg ett tag, så först när jag kom till hotellet trodde jag att jag skulle somna, det kändes som så verkligen så jag drack 3 koppar med kaffe och en kopp med te, och sen efter lunchen så drack jag en kopp te och jobbade vidare 3 timmar och sen skulle jag gå hem, byta om och ta mig ner till "centrum" och det var faktiskt inte det lättaste. först frågade jag even om vägen dit, men han sa att jag skulle följa vägen ända till jag kom till en "tunnel" så man går under spåren, så jag började gå och fick syn på en tunnel så man går under spåren. men den var inte på vägen som han sa så jag tänkte: hepp, då sa han kanske fel.
så jag gick ner där och sen följde jag skyltarna mot centrum, för det borde ju vara kortaste vägen om det är skyltat kan man tycka, men herregud vilken omväg! har aldrig varit med om värre, för jag gick o gick och gick trodde jag aldrig skulle komma fram och under tiden jag gick där så slog tanken mig att jag kanske gått förbi centrum eftersom att det är ju inte så stort här! typ en tredje del av vadstena och då är mer än hälften hotell och skidbackar!
så jag gick in i en antikaffär, för jag gav faktiskt upp hoppet om att hitta till coop, så hon förklarade och sa att jag skulle svänga vänster vid en kyrka. direkt när jag kom ut från den affären så såg jag ett hus som såg ut som typ missionkyrkanhus men jag valde att inte gå ner där för hon menade säkert inte den "kyrkan". jag gick vidare och såg att långt där nere skymtade en flagga men jag kunde inte se hur den såg ut eftersom att jag inte ser riktigt så långt! och då tänkte jag att jag kanske iaf skulle gått ner där vid det såkallade missionkyrkanhuset. men jag fortsatte och tänkte att ja, det kanske kommer en annan väg ner så jag kan ta mig ner dit.
och när jag tittar upp så står det en kyrka framför mig, och då kände jag att jag äntligen var nära mitt mål; COOP!
jag gick ner för backen och insåg att de där flaggorna jag sett inte alls var coop, så jag gick med solen i ögonen ner för en backe och såg att det fanns iaf något som hette köpcenter eller något i den stilen så jag gick åt det hållet och fick se mina kära coopflaggor, något äldre än de hemma, så dom är inte lika uppdaterade som vi är hemma.
jag gick in och handlade det jag och jenna skulle ha och träffade even där, så frågade han hur min vandring gick och jag berättade att jag gått i omvägar för att komma dit. jag gick säkert i 45 minuter och det skulle ta en kvart.
Han förklarade den "genvägen" igen och jag började gå och så kom en tunnel som gick under spåren och jag skulle följa vägen upp och komma fram till vårat hotell.
men den vägen såg ut att leda till ett annat hotell så jag ville inte gå omvägar för att jag hade ganska tungt att bära på. så jag fortsatte och tänkte att det kommer säkert en till. men ICKE(!) jag fick fortsätta gå ooch gick ännu en omväg, men en mindre än innan! tur det iaf.. så jag fick mig en rejälpromenad idag och jag höll på att slå ihjäl mig, för först under dagen smälter all snö på vägen för det börjar bli riktigt varmt här med, sen fryser det på och då spelar det ingen roll vilka skor man har, man dör nästan ändå! så jag ramlade nästan baklänges men klarade mig ändå, och jag kan aldrig låta bli att dra ett asgarv även fast jag är själv, det är ju sjukt kul och lite pinsamt att man ser ut som en vante som flyger typ!
så nu fick ni hela min historia om min promenad.
även idag i maten, så satt vi och snackade lite folk, och så sa christina något kul och så hör vi bakom oss ett; höhöhöh!! och då är det vaktmästaren på hotellet som lyssnade på vårat samtal och tyckte att det var skit kul, och säger dagens umgdommar! och vi börjar as garva för att det blev helt tyst när vi hörde honom skratta och så vände sig alla om och såg honom så det vart en himla kul stämning! =)
men som sagt det är fredag och jag har varit hemma ensam hela kvällen, jenna jobbar men slutar om 40 mintuer så då kan vi ju snacka lite och sen sova tror jag. hon ska upp tidigt imorn. men måste säga att det här är den lugnaste fredag kvällen någonsin tror jag, och ensammaste! nu kunde jag varit hemma på förfest med mina kära vänner och haft det trevligt och sedan dra ut på krogen! men istället sitter jag ensam i mjukisar, en sov t-shirt och nyduschad! så jag har sett alla avsnitt av mia och klara och så massor avsnitt av S.O.S familj.
ibland har man inget annat bättre för sig tydligen..
nej nu blir det att bara ta det lugnt och hitta på något annat, tror att jag börjar få hemlängtan och jag börar bli galen på att INTE kunna smsa lika mycket som innan, så mina kära smsvänner, jag lider, tro mig det gör jag verkligen.. känns som världens undergång. jag till och med skriver sms med mig själv, utan att skicka men iaf svarar på mina egna, så jag börjar bli desperat! riktigt desperat nu alltså! jag skulle nog köpt ett kontantkort bara under de här tre veckorna så jag iaf kunde skicka lite fler sms, jag vill inte ens få min räkning nästa månad!! =) men det kanske det kan vara värt ändå, jag kan inte låta bli att svara, det går verkligen inte!! tror jag har skickat 30-40 sms fast att jag inte skulle skicka något alls.. svårt att låta bli mitt "smsberoende" och än så länge har det bara gått 4 dagar, så jag vill inte veta hur det ska sluta.. usch..
men nu ska man tänka posetivt!!! jag ska snart sova och jag får sova till kvart i 11 imorn! sjukt skönt!

Inga kommentarer: