onsdag 25 mars 2009

there is nothing else i can say

igår jobbade jag sent, och det var till en början ganska segt. Sen skulle jga precis få gå hem då Gro-Anita kommer och säger att jag ska hjälpa till och servera inne i resturangen.. och ja, jag trodde jag skulle dö!!
så sandy hämtade mig vid klockan 6 och visade mig runt och förklarade vad vi skulle göra. Först skulle jag sätta ut alla vinglas, så det var rätt många och vid klockan 7 skulle gästerna komma. så då var jag jätte nervös för att jag skulle tappa saker i golvet osv.
men som tur var så var det buffe, så jag skulle bara ta beställningar av deras dricka och servera det och plocka tallrikar. Jag och sandy skulle ha långborden tillsammans men eftersom att jag är en utplaseringselev, så ska jag inte ha bord ör mig själv första kvällen.
Men eftersom att jag var så duktig (tydligen) så hade jag dom helt själv utan att veta om det själv, haha! men det sa dom efteråt att jag hade haft dom själv, och det var inte liiite folk, 58 platser hade jag alltså att ta hand om och fråga om de ville ha något mer att dricka, samt servera det och springa ut med 10 000 tallrikar! men det gick bra och jag var heeelt slut efter det, så klockan halv 10 fick jag gå hem och så skulle jag börja idag 06.45 (vilket jag gjorde) och even var inte där en, så jag ränkade kassa, safen och tellelistan! sen åt jag fruskost och efter det så satte jag bara in listor i plastfickor i en "bok" där man ser var alla vor osv.
sen satte jag in typ veckoschemor och sånna saker i de fack där nycklarna ligger till de som ska komma under dagen.
sen var det bara att vänta på att jag skulle checka ut alla gäster, men jag sprang lite överallt, serverade kaffe på övervåningen till de som är på kurs.
dessutom vart det ändringar på mitt och jennas schema, så imorn skulle jag egentligen börja tidigt men vi är lediga och ska jobba i helgen istället. dessutom så hade jag massor med sena pass, vilket jag tyckte var väldigt skönt, men inte längre, nu har jag nästan bara tidiga pass!!!
men det kan ju med vara posetivt för då kan jag ju gå och simma innan middagen vissa dagar.
eller kanske gymma, men det får vi se hur det blir med det.
men jag och jenna ska gå och gymma senare när hon har slutat för jag fick sluta 12 idag, mycket skönt!! så jag har en lugn och skönt eftermiddag just nu =)

1 kommentar:

Anonym sa...

det bästa är att jag fick alla sena dagar ;) /Jenna