måndag 16 mars 2009

i norge

jaha, då var jag och jenna framme i norge då.. =) först fick jag åka buss från norrköping klockan 08.00 sen när jag var i katrineholm så fick jag vänta i en timma på att jenna skulle komma med det tåget som jag skulle hoppa på. med det tåget åkte vi till oslo och var där 14.37, så då hade vi åkt med det tåget sedan lite innan 10 (iaf jag) och i oslo skulle vi hitta till rätt plats, så vi hade på oss en och en halv timma innan nästa tåg skulle gå. och det kom 16.07 och vi var framme i geilo 19.39! då blev vi hämtade av alexander(?) som körde oss till hotellet där vi nu ska ha praktik.. och vi träffade gro-anita som är våran handledare.
så fick vi gå till dit vi ska bo nu i tre veckor, och det är en väldigt liten "stuga" där vi har ett rum att dela på, haha två sängar så klart och med två till rum delar vi på en dusch och en toalett..
så nu har vi gått tillbaka till hotellet i personalrummet så att vi har trådlöst internet. skönt att vi har det iaf annars hade vi släpat på våra tunga datorer i onödan!
sjukt mycket saker har vi med oss..!
jag är väldigt trött nu när vi har åkt hur länge som helst, men vi har sovmorgon till klockan 12.00 imorn, skönt för jenna som egentligen skulle börjat klockan 06.45 och jag klockan 14.30(?), så jag ska jobba till klockan 23.00 imorn, jag kommer nog vara helt död efter som här veckorna.. men jag tror det kommer att bli kul nu när vi äntligen är framme, och det är väldigt mycket snö.. jag har inte med mig min kamera nu så kommer inte tat lägga upp några bilder för idag.
dock så funkar tydligen inte kontakten i eluttagen för vi får oingen ström till våra datorer så det kommer bli intressant, vi kommer inte kunna sitta här särskilt länge alltså.. segt värre!

Inga kommentarer: